Arbeidsvoorwaarden

Niet alleen onze functies zijn interessant, ook onze arbeidsvoorwaarden. Van flexibele werktijden en hybride werken in de toekomst (deels thuis, deels op het provinciehuis) tot aan studiefaciliteiten en het Individueel Keuze Budget. Er zijn nog veel meer interessante secundaire arbeidsvoorwaarden. Hieronder vertellen we je er graag meer over.

Dit bieden we

Je salaris is afhankelijk van de schaal die hoort bij jouw functie. Jouw werkervaring of specifieke kennis bepalen de hoogte van het salaris binnen de voor jou geldende schaal. Zolang je het maximum van je schaal nog niet hebt bereikt ontvang je jaarlijks een salarisverhoging van 3%. Het minimum-maximum bedrag per schaal wordt ieder jaar opnieuw vastgesteld in de CAO van de provincies. Afhankelijk van jouw functioneren, kan je leidinggevende jaarlijks bepalen of je bijvoorbeeld een trede hoger wordt ingedeeld.

Individueel Keuzebudget

Naast je salaris heb je de beschikking over een Individueel Keuzebudget (IKB). Eigenlijk een persoonlijke spaarpot waarbij je zelf kunt kiezen waar je het aan wilt besteden. Zo kun je ervoor kiezen om het bijvoorbeeld maandelijks uit te laten betalen maar ook kun je het reserveren voor een later moment waarop het jou beter uitkomt. Ook biedt het de mogelijkheid om bepaalde zaken te betalen uit je brutosalaris waardoor je fiscaal voordeel hebt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

  • de aanschaf van een fiets;
  • een bijdrage aan vakbondscontributie;
  • een eigen bijdrage aan OV woon-werkverkeer;
  • de inrichting van een thuiswerkplek;
  • verlof kopen.

Het percentage IKB bedraagt per maand 22,37% tot en met schaal 13 en 21,82% vanaf schaal 14. Het IKB is opgebouwd met vakantiegeld, eindejaarsuitkering, bijdrage levensloopregeling en bovenwettelijke vakantiedagen.

Digitaal thuiswerken

We stimuleren digitaal thuiswerken en het is, los van en ná Covid-19, ook de ambitie om hybride te gaan werken We faciliteren daarnaast het inrichten van een eigen thuiswerkplek, waarbij de gezondheid van onze collega’s voorop staat.

Het goede gesprek

Samen met je leidinggevende heb je ieder jaar ‘het goede gesprek’, dit ter vervanging van de traditionele jaargesprekken. Tijdens het gesprek ligt de focus op jouw ontwikkeling en de manier waarop je leidinggevende jou kan ondersteunen. Het A&O-fonds Provincies biedt een handige tool met instrumenten en tips aan. Zo kun je bijvoorbeeld – samen met je gesprekspartner – een gesprek plannen, voorbereiden, vastleggen en evalueren. Daarnaast leg je makkelijk feedback vast dat je hebt gevraagd aan jouw collega’s. Zo werken we met elkaar aan vooruitgang.

Automatisch passende vacatures ontvangen?

Schrijf je in voor onze job alert en wij houden je op de hoogte per email.

Inschrijven job alert